Skoda Roomster to pierwszy samochód, który testuję w ramach współpracy z dealerem Skody, firmą Emida. Nie będę ukrywał, że do samochodu podchodziłem trochę sceptycznie, gdyż Roomster wygląda dość „dziwacznie”,  jakby był zlepkiem dwóch projektów.  Samochód na pierwszy rzut oka może trochę odstraszać swoją awangardą, jednak nigdy nie jeździłem żadną Skodą stąd propozycja przetestowania rodzinnego minivana Skody wydała mi się ciekawa. Jak się potem okazało, ta awangarda okazała się bardzo ciekawym rozwiązaniem jeśli chodzi o samochód typu minivan.

W sobotni poranek wstałem leniwie, za oknem szara pogoda, niestety zasmuciłem się ponieważ plener foto Roomstera w ten dzień w ogóle nie wchodził w grę. W salonie Emidy w Rudzie Śląskiej sporo ludzi, teraz już wiem dlaczego Skoda jest na 1 miejscu sprzedaży w Polsce 😉

Poczekałem spokojnie na swoją kolej, auto odebrałem, udzielono mi fachowo wszystkich informacji i wyruszyłem w trasę.

Gdy tylko wsiadłem do Roomstera już mi się spodobał, ciekawa pozycja za kierownicą sprawiła, że nie czułem się jak w aucie typu minivan. Silnik 1.2 TSI 85 KM w jaki wyposażony był testowany przeze mnie egzemplarz pozytywnie mnie zaskoczył. Podróż do domu autostradą pozwoliła na przetestowanie możliwości silnika i stwierdzam, że torpeda to to nie jest, ale w jeździe miejskiej radzi sobie dobrze.

Przyjazd do domu i od razu pakowanie rodzinki do tyłu. I tu pozytywne zaskoczenie, z tyłu jest bardzo dużo przestrzeni. Umieszczenie fotelika dziecięcego nie stanowiło najmniejszego problemu.

Wnętrze Roomstera jest dość „plastikowe”, jednak kokpit jest miękki, a plastiki mimo iż twarde to wydają się być dość dobrej jakości. Duży plus to przyjemna w dotyku skórzana kierownica, gałka zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego. Wszystkie przełączniki są pod ręką, na konsoli centralnej nie ma wodotrysków i niepotrzebnego chaosu. Zegary są duże i czytelne, jako plus muszę też wspomnieć o wyświetlaczu MAXI-DOT pomiędzy tarczą prędkościomierza i obrotomierza.

Roomster z silnikiem benzynowy 1.2 TSI 85 KM to dobra propozycja dla tych, którzy głównie będą jeździć autem w ruchu miejskim. Roomster w specyfikacji Style powinien być natomiast wyjściem pod rozbudowę samochodu o opcję wyposażenia dodatkowego.